Viktkompassen

Viktkompassen


Kom i form med sunt förnuft.Din kropp mår bäst av regelbundna måltider i rätt mängd, men alla har vi olika förutsättningar och mål. Med Viktkompassen blir din tallrik en personlig kostcirkel.

Antingen tar du hjälp av din läkare, kostrådgivare eller personliga tränare för att bestämma hur du ska ställa in Viktkompassen. Eller så tar du del av Viktkompassens unika uträkning nedan.

Uträkningen tar hänsyn till din ålder, kön, hur fysiskt aktiv du är och vad du har för viktmål. Din cirkel visar dig hur mycket grönsaker, protein och kolhydrater som just du ska äta för att uppnå dina mål.

Viktkompassen på fem tallrikar med olika inställningar

Hitta din cirkel

Ställ in viktmål, aktivitet och ålder för att se din tallrik Tom tallrik Tallriksmodell 1 Tallriksmodell 2 Tallriksmodell 3 Tallriksmodell 4 Tallriksmodell 5
  • Viktkompassens vinge
  • Viktkompassens vinge
  • Viktkompassens vinge
  • Viktkompassens mitt
  • Protein
  • Kolhydrater
  • Grönsaker

Viktmål

5
gå ner
avsevärt
behåll
nuvarande vikt
öka
avsevärt

Fysisk aktivitet

5
soffpotatis tränar någon
gång/vecka
elitidrottare

Ålder

43
20 år
eller yngre
65 år
eller äldre

Nå dina mål med 3-stegsraketen

Vad ska jag göra?

Ät 5 gånger per dag, cirka var tredje timme med din kostcirkel som mall för samtliga måltider.


Vad ska jag göra?

Börja anpassa din kost och din kostcirkel till att du tränar vissa dagar.


Vad ska jag göra?

Anpassa kosten och kostcirkeln varje dag utifrån hur din dag ser ut.


Varför ska jag göra det?

För att skapa vanan att äta balanserat 5 gånger/dag. Detta kommer att ge dig en hög förbränning och du kommer att märka resultat redan efter 10 dagar.


Varför ska jag göra det?

För att du behöver mer energi när du tränar om du ska kunna tillgodogöra dig träningen ordentligt.


Varför ska jag göra det?

Därför att du mår som bäst – och har lättast att gå upp eller ned i vikt – när du hela tiden anpassar ditt matintag till din kropps faktiska behov


Hur ska jag göra det?

Använd Viktkompassen med din cirkel. Mellanmålen ska vara mindre än huvudmålen – vänd upp-och-ner på Viktkompassen och använd markeringarna. Kvinnor kan ofta använda Viktkompassen upp-och-ner då de har lägre energibehov än män.


Hur ska jag göra det?

De dagar du inte tränar äter du som de två tidigare veckorna (med andra ord följer du din cirkel). De dagar du tränar räknar du ut en ny cirkel – se detaljer i häftet som följer med Viktkompassen.


Hur ska jag göra det?

Utgå från din cirkel och följ instruktionerna i häftet så får du en specifik instruktion att gå efter för varje måltid du äter.


Återförsäljare

  • Svarta Lådan - svartaladan.se

    Mäster Samuelsgatan 9, Sthlm

    Kungsbroplan 2, Sthlm

    Götgatan 78 (i Skrapan), Sthlm

  • Fler kommer snart!

Känn på viktkompassen!